STRAWA/ DECU-SREKU/ CIUCHSMETYK/ @LAJF

piątek, 13 listopada 2015

Z CZYM TO SIĘ JE? FODMAP czyli moja dieta, moje żarcie

FODMAP

źródło www.caretriad.com

Po angielskiemu, ale zaraz to wszystko spróbuje Wam wyjaśnić.
Otóż skrót FODMAP  to nic innego, jak nazwy cukrów, które NIE SĄ MOIMI PRZYJACIÓŁMI! 
F - fruktoza 
O - oligosacharydy
D- disacharydy
M- monosacharydy

A - po angielskiemu to nasze "i"
P - poliole



Dieta o niskiej zawartości FODMAP łagodzi objawy zespołu jelita drażliwego czyli IBS.
Ta dieta wcale nie jest taka restrykcyjna! Naprawdę nie! Ja na niej jestem - a jestem "obżarta" toć!

W linku poniżej znajdziecie profesjonalny opis diety, na czym ona polega, co powinno się wyelimonować, a co jeść. Autorzy dają fajne tipy, jak zaczynać, o alternatywnych pomysłach na tzw. snacki. Jest to w wersji angielskiej, ale wpisując w wujka google : fodmap otrzymacie naprawdę 
wiele info.

https://stanfordhealthcare.org/content/dam/SHC/for-patients-component/programs-services/clinical-nutrition-services/docs/pdf-lowfodmapdiet.pdf


A u mnie tabelki:

OMOMOM! TO JEMY:)

źródło: www.foxmfoods.com

A TEGO NIE!

Żadnych czosnków, cebuli, glutenu, chlebków, bułeczek, jabłek, miodu!, kalafiora......

źródło:high-fodmap-foods-to-avoid-by-food-group-20140406




AVOID, AVOID, AVOID! dobra, już nie krzyczę!

DLATEGO NA MOIM BLOGU W ROZDZIALE O DUMNEJ NAZWIE STRAWA ZAPRAZENTUJĘ WAM PYYYYSZNE, FAJNE, ŁATWE (KUCHARZ ZE MNIE TAKI JAK....) DANIA, KTÓRE CIESZĄ OCZY I BRZUSZKI.

Od czasu wprowadzenia FODMAP do mojego życia, toaleta stała się fajnym miejscem w domu;) Serio!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz